המלכה מהשומרון | רבקה חגג

אחת משלנו סופרת ישראלית רבקה חגג שעושה כבוד בספר בעל שפה עשירה ואותנטית מלא חוכמת חיים בשילוב מתח על פי סיפורי התנ"ך. אותי היא כבשה מיד !

טוב למי שעדיין לא הבחין יש לי שריטה על ספרות רומנטית היסטורית להיכנס לתקופה אחרת שמבחינתי קסום והספר הזה לוקח אותנו חזרה לתקופת התנ"ך והנביאים אבל לשם שינוי מעניק לנו אותו כסיפור קולח וזורם משולב תיאורים מרגשים על התקופה, הבגדים והמנהגים . מעבר לקרבה הנפשית ואהבתי לדת כל התקופה הזו מרגשת, בספר רבקה הצליחה להעיר ולהבעיר את כל אזור השומרו בתוך כל המולה מסתובבת נפש רגישה ופצועה שמחפשת אהבה ומעניקה אותה ללא גבול. הצצה נדירה ואינטליגנטית משלבת פה מיניות נשית , אומץ , תככים ומה לא לצד אהבה רגישה .

שמדברים על זו שהגישו לה לימונים והופכת אותם ללימונדה …מדברים על נעמה נערה צידונית שנפלה קורבן. מצמרר לקרוא על מעמד האישה בתקופה הזו הכוח והעוצמה הגופנית תופסת פה חלק חשוב לצד המעמדות . וכמובן כמו תמיד נשאר לנו לסמוך רק על עצמנו ומתחת לפני השטח אלו השולטות הם הנשים – חוכמת אישה בנתה ביתה ופה הסופרת משלנו רבקה המדהימה מעצימה את הכוח הנשי המונע מחוכמה .

11898591_873524079408653_674324494676758471_n

רומן היסטורי עתיר תככים, בגידות, רציחות ושחיתויות, המתרחש בממלכת ישראל בימי המלכה המרשעת איזבל, המלך אחאב, אליהו הנביא ונבות היזרעאלי — דמויות מיתיות הקורמות עור וגידים. לעיני הקורא נפרסת תמונה רבגונית של חיי היומיום בתקופת התנ"ך.

כל תפיסת העולם הקדמונית מתעוררת לחיים במיוחד עבורי שלמדתי תנ"ך והוא מלווה אותי כל חיי נהנתי לדמיון והרגשתי שאני מהלכת בשדות ענבי השומרון. עצוב אבל לפעמים אנחנו שוכחים שהתנ"ך הוא לא ספר לימוד דת הוא קודם היסטוריה תיעוד חי ואמיתי של החיים הסוערים שעברו בני ישראל בארץ המכמורות בדרך לעם ולגאולה .

גם פה רואים את הדם שנשפך על הכתר והטעיות הגדולות נעשות כמו בכל דור גם פה מסתבכים והפוליטיקה והתככים בארון המלכות . המשפעים על האיכרים ועוד . לצד רגעים קסומים של אהבת האדם, אנושיות ואומץ . זה תקופה בה אתה לא יכול להיות נטרלי כי מי שלא פועל ושולף חרב נרצח .

הנביאים של ישראל סופגים פה אש קשה והרגע השיא מבחינתי היה בהר כרמל הרגע בו כולם צופים בנס ולרגע הרגשתי איך זה להיות שם במעמד הזה שפני ה' נחשפות דמעתי והתרגשתי.

רק על הסוף יש לי חשבון איתך רבקה ! בלי להרוס לכם אבל הסוף נפלא אבל עוד עמוד אחד להנות ולהתמוגג מהאושר הזה של אהבה מנצחת שיתן לנו טעם להמשיך הלאה . אנחנו הרי יודעים שלבני ישראל עדיין אין מנוחה אבל לפחות תקווה שהאהבה מנצחת .

ספר מעולה שילך איתי עוד הרבה קדימה . הידע של רבקה והחשיבה על הפרטים רגעי ההומור והפלפל מורגשים שהגיעו מאישיות מעניינת . מחכה לספר הבא !

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה